Referat af menighedsrådsmøde den 14. januar 2025
1. Kirkens liv og vækst.
Der er ønske om, at koret mindst en gang om måneden stiller sig nede i kirken og synger motetten. Man enedes om at stille forslag til organisten om at motetten synges nede i kirken ved 17 gudstjenesten, og at ordning evalueres efter et halvt år.
Diskussion om regibemærkninger. Enighed om, at regibemærkninger i forbindelse med dåb om søndagen er relevante.
2. Drøftelse af medarbejdernes deltagelse i de forskellige udvalg.
Medarbejderrepræsentanten deltager i drøftelsen af dette punkt.
Kommunikationsudvalget: Kirketjener Christina Pode kan deltage på frivillig basis, og kan indkaldes ved behov mod betalt arbejdstid.
Kordegn Elisabeth B. Marcussen deltager som en del af ansættelsen.
Aktivitetsudvalget: Kirketjener Christina Pode deltager som del af ansættelsen.
Liturgiudvalg: Kirketjener Torben Brohus, kordegn Elisabeth B. Marcussen og organist Lars Frederiksen – betalt arbejdstid.
Musikudvalget: Organist Lars Frederiksen deltager som del af ansættelsen. Kirketjener Torben Brohus kan deltage på frivillig basis, og kan indkaldes ved behov mod betalt arbejdstid.
Medarbejdere kan stille forslag til behandling i udvalgene. Behandling føres til referat.
3. Valg af stedfortræder Kirsten Ferslev Andresen til aktivitetsudvalget.
Det vedtages at Kirsten Andresen indtræder i udvalget.
4. Gennemgang af vedtægter for:
a. Kirkeværge
Godkendt.
b. Regnskabsfører
Godkendt.
c. Valgt kasserer
Godkendt.
d. Kontaktperson
Godkendt.
e. Kirkeudvalg
Godkendt.
f. Præstegårdsudvalg
Godkendt.
g. Aktivitetsudvalg
Godkendes med følgende tilføjelse: § 1 Indledes med: ”Udvalget er et åbent udvalg”. Angivelse af navne erstattes af generel stillingsbetegnelse.
§ 4 efter ”øvrige medlemmer” tilføjes ”samt frivillige”.
h. Kommunikationsudvalg
Godkendt.
i. Sekretær (er med i kordegnestillingen)
Intet
j. Sognehuset
Vedtægten tilrettes og sættes på som punkt på næstkommende møde.
k. Liturgiudvalg
§ 1 Det tilføjes at kirketjener og kordegn deltager i møderne.
l. Musikudvalg
Intet
5. Gennemgang af Forretningsorden.
Godkendt.
6. Gennemgang af flagregulativ.
Godkendt.
7. Gennemgang af gaveregulativ.
Runde fødselsdage rettes til også at omfatte 40 år.
Mængde uændret.
8. Meddelelser fra:
a. Formanden
Forespørgsel vedr. sogneindsamling til Folkekirkens Nødhjælp og orientering om Vor Frue Sogns tidligere involvering i indsamlingen.
Enighed om, at vi holder fast i sidste års beslutning om ikke at indsamle til Folkekirkens Nødhjælp.
Orientering om Personalehåndbog, opfordring til gennemlæsning og indgivelse af rettelser. Personalehåndbogen tages op på næstkommende menighedsrådsmøde.
b. Kontaktpersonen
Intet
c. Kassereren
Godt i gang med arbejdet, mindre vanskeligheder løst.
d. Præsterne
Intet
e. Kirkeudvalget
Intet
f. Kirkeværgen
Intet
g. Præstegårdsudvalget
Intet
h. Aktivitetsudvalget/børne- og ungeudvalget
Gennemgang af aktiviteter januar til august. Sogneudflugten rykkes til den 22. juni.
Der afholdes Åben Hus den 30. august kl. 12-14. Anne Ingemann er ansvarlig for dagen og indkalder til møde.
i. Kommunikationsudvalget
Der afholdes møde i udvalget 5. februar
j. Medarbejderrepræsentanten
Intet
k. Liturgiudvalget
Intet
l. Musikudvalget
Intet
m. KIC
Intet
9. Eventuelt.
Anne Ingemann takker for opmærksomheden i anledningen af hendes fødselsdag.
Diakoniens Dag markeres søndag den 2. februar og afholdes her i huset.
10. Spørgetid til menighedsrådet.
Intet