Referat af menighedsrådsmøde den 26. november 2024

 

1.     Medlemmernes valgbarhed.
Birgit Nielsen orienterer ved oplæsning af bekendtgørelsen. Alle erklærer sig valgbare.

 

2.     Underskrivelse af erklæring, for de rådsmedlemmer, der ikke tidligere har udfyldt en sådan. Erklæringen udfyldes af nyvalgte medlemmer.

        Søren Klippegaard ankommer under behandlingen af dette punkt.

 

3.     Valg af formand.
Hemmelig afstemning, der udleveres 11 stemmesedler.

        Birgit Nielsen genvælges enstemmigt til formand.

        

4.     Valg af næstformand.
Hemmelig afstemning, der udleveres 11 stemmesedler.

        Flemming Hanghøj genvælges enstemmigt til næstformand.

 

5.     Valg af kirkeværge.

        Flemming Hanghøj genvælges som kirkeværge.

 

6.     Valg af kasserer.

         Michael Nielsen genvælges som kasserer.

 

7.     Valg af sekretær.
         Elisabeth B. Marcussen er sekretær.

 

8.     Valg af kontaktperson.

Lis Kaspersen vælges som kontaktperson.

 

9.     Valg af bygningskyndig.
Arkitekt Mogens Nielsen genvælges.

 

 

10.   Valg af underskriftsberettiget person.

        Formand og næstformand i forening.

         Formand og kasserer i forening.

 

11.   Valg af intern kasserer.
Jens Hauge vælges som intern kasserer.

 

12.   Valg af webmaster.

         Elisabeth B. Marcussen er webmaster.

 

13.   Valg af repræsentanter til Folkekirkens Skoletjeneste Odense.

        Anne Ingemann Jensen genvælges.

 

14.   Valg af repræsentanter til Folkekirkens tværkulturelle samarbejde (FTS)

        Odense.

    Lone Askholm og Dagmar Hermansen vælges som hhv. repræsentant og

     suppleant.

 

15.   Valg af udvalg. Jf. menighedsrådslovens § 19 og § 20

 

              a.    Kirkeudvalg.
Birgit Nielsen, Camilla Balslev, Jens Hauge, Poul Simonsen, Inga Holm Rasmussen. Som formand vælges Birgit Nielsen.

 

              b.   Præstegårdsudvalg.

Anne Ingemann Jensen og Dagmar Hermansen. Anne Ingemann Jensen vælges som formand.

                    

              c.    Kommunikationsudvalg.
Elisabeth B. Marcussen, Cristina Schurmann, Camilla Balslev, Søren Klippegaard, Lone Askholm, Christina Pode, Lis Kaspersen, Birgit Nielsen. Camilla Balslev vælges som ansvarshavende.

 

              d.   Aktivitetsudvalg.

 Christina Pode, Camilla Balslev, Cristina Schurmann, Anne Ingemann Jensen, Poul Simonsen, Kirsten Andresen.

Som formand vælges Anne Ingemann Jensen.

        

              e.    Liturgiudvalg.
Cristina Schurmann, Camilla Balslev, Birger Aagaard, Lone Askholm, Torben Brohus, Elisabeth B. Marcussen, Lars Frederiksen.

              Som formand vælges Camilla Balslev.

 

              f.     Musikudvalg.
Torben Brohus, Lis Kaspersen, Birger Aagaard, Lars Frederiksen, Birgit Nielsen, Cristina Schurmann. Lars Frederiksen vælges som formand.

        

              g.    TorsdagsCaféen udvalg.

Birgit Nielsen, Dagmar Hermansen, Jens Hauge, Lone Askholm.

Birgit Nielsen vælges som formand.       

 

              h.    Menighedsrådets repræsentant ved det årlige/ordinære medarbejdermøde.

              Lis Kaspersen som kontaktperson og Inga Holm Rasmussen.

 

i.                 Repræsentant til Budgetsamråd.

        Jens Hauge og Birgit Nielsen.

 

              j.      Valg til valgbestyrelsen. Jf. valglovens § 6, stk. 1.

                      Birgit Nielsen, Lis Kaspersen, Søren Klippegaard.

 

              k.     Valg af formand for valgbestyrelsen.  Jf. valglovens § 6, stk. 2.

                      Søren Klippegaard vælges som formand.

 

16.   Menighedsrådets møder.

 

              a.    Hvor møderne skal afholdes.

                      Møderne afholdes i sognehuset ved Vor Frue Kirke.

 

     b.   Hvornår skal møderne afholdes.

                      Møderne afholdes tirsdage.

 

     c.    Hvor skal dagsorden/referat fremlægges for offentligheden.

                      På hjemmeside, FB.

 

            d.   Fastsættelse af klokkeslæt for menighedsrådsmøderne.

                     Møderne afholdes kl. 17.

 

     e.    Forslag til datoer for kommende ordinære menighedsrådsmøder.

            Forslagene imødekommes.

 

Tirsdag den:

                                                    14. januar          2025

 

                                                    18. februar        2025

 

Årsregnskab 2024                  18. marts            2025         Mødepligt

 

                                                    22. april              2025

 

 Budget 2026 - foreløbigt     27. maj               2025         Mødepligt

 

                                                    24. juni               2025

 

                                                    Juli måned                           Intet møde

 

                                                    5. august            2025

                                       

                                                    2. september    2025

                                                                  

Revisionsprotokollat 2024    7. oktober          2025          Mødepligt

                                 

 Budget 2026 - endeligt        4. november     2025         Mødepligt

 

                                                    25. november   2025         Konstituering

 

                                                    December måned              Intet møde

 

17.   Ansøgning fra Paraplyen om økonomisk tilskud.

         Paraplyen tildeles 2.000, - kr.

 

 

 

18.   Kirkens liv og vækst.

Birgit Nielsen orienterer om punktet.
Højmessen bliver punkt ved mødet i januar efter forslag fra Poul Simonsen.
Uddeling af midler fra menighedsplejens pulje, hvad er kriterierne for f.eks. julehjælp efter forslag fra Lone Askholm

 

19.   Eventuelt.

Camilla orienterer om kirkens uddeling af julehjælp.

 

Orientering om pengeinstituttets krav om legitimation.

Foto af gyldigt pas eller kørekort sendes til Elisabeth B. Marcussen, elbm@km.dk

 

Fri entre for Menighedsrådsmedlemmer med partner til Kurt Ravn koncerten.

Indbydelse til nytårskur i Domkirken den 16. januar – individuel tilmelding eller ved henvendelse til Birgit Nielsen.

 

Velkommen til nye MR’ere i OCC den 22. februar fælles tilmelding via Birgit Nielsen.